|
www.basra.fora.pl Forum zlotu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Igor Abdul Kersenem
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: S.G.S
|
Wysłany: Wto 21:47, 17 Cze 2008 Temat postu: Zasady gry, Zdobywanie funduszy |
|
|
Zasady gry
Dowodzenie
Stosujemy podział dowodzenia. Dowódca w sztabie zarządza ok. 10 osobowymi drużynami. Każda drużyna ma swoją nazwę i może być samodzielną grupą bojową. Zwarte działania drużyn są premiowane szybszym respem takiego rozbitego zespołu. Także dowódca ma możliwość natychmiastowego wprowadzenia do walki całej rozbitej drużyny.
W czasie trwania imprezy uczestników obowiązuje dyscyplina wojskowa. Oznacza to, że w ramach wybranych przez siebie grup podlegać będą wyłonionemu przez organizatora dowództwu i ustalonej przez to dowództwo linii dowodzenia. Uczestnik ma zatem obowiązek wykonywać polecenia swoich przełożonych w zakresie dotyczącym samej rozgrywki. Uchylanie się od wykonywania rozkazów, próby ich sabotowania, oznaczać będą, że uczestnik nie jest w stanie podporządkować się zasadom imprezy i może zostać na wniosek właściwego dowództwa usunięty z imprezy.
Trafienia
- Gracz trafiony w jakąkolwiek część ciała lub oporządzenia krzyczy dostałem i unosi rękę, oznacza się czerwonym kolorem i przyklęka lub kładzie, by nie utrudniać rozgrywki innym.
- Ranny gracz kona 3 minuty. Może i powinien wzywać sanitariusza leżąc nieruchomo w miejscu trafienia. Nie może strzelać, może się przeczołgać o metr do najbliższej osłony.
- Ranny gracz w czasie swoich trzech minut konania może zostać uleczony przez medyka poprzez przewiązanie ręki bandażem.
- Opatrywany przez medyka w czasie procesu leczenia gracz nie jest nieśmiertelny, trafiony ponownie zostaje uznany za martwego.
- Ranny nie może się poruszać. Spod ognia mogą go ściągnąć lub wynieść w bezpieczne miejsce tylko inni gracze.
- Ranny może zostać uleczony tylko raz. Drugie trafienie jest jednoznaczne z udaniem się do respawna.
- Ranny gracz w czasie swoich rannych 3 minut może dostać się do niewoli (nie jest konieczne jego opatrzenie przez sanitariusza wroga - wystarczy go dotknąć ręką)
-Ranni nie mogą się dobić, ani zostać dobici przez kompanów.
- Zabity udaje się niezwłocznie do swojego respawna. Jeśli przeszkodziłoby to w walce, pozostaje w miejscu trafienia do momentu przesunięcia się walczących.
- Trupy nie gadają, nie wykorzystują swojej pozycji do zwiadu itp. Unikają miejsc w których toczy się walka.
- Gracze mogą wrócić do walki o każdej pełnej godzinie. Lub gdy w respie znajduje się cała drużyna, po 20 minutach od dojścia do respa ostatniego jej członka.
- Żołnierze zabici podczas obrony bazy udają sie do awaryjnego respa umieszczonego koło 30 metrów za bazą. Do walki mogą powrócić po 15 minutach.
- Trafienie w replikę eliminuje ją z dalszej gry, aż do śmierci gracza, naprawy przez technika (naklejenie klucza na replikę), jego odwiedzin w respie i przebywanie tam minimum 5 minut. Jeśli uszkodzenie repliki miało miejsce podczas obrony respa, zostanie ona naprawiona również po 5 minutach.
Jeńcy
- Gracz, który został dotknięty przez przeciwnika w czasie gdy był ranny, zostaje wzięty do niewoli.
- W trakcie akcji jeniec powinien pozostać bierny i słuchać rozkazów swojego oprawcy.
- Jeńca można „przesłuchać”, przeszukać wyłącznie w sztabie lub respie (nie w drodze do niego, miejscu trafienia itp.) Jeniec na żądanie ma oddać całą posiadaną gotówkę. Po czym w statusie trupa może wrócić do swojego respa
- W przypadku braku jakiegokolwiek banknotu przez jeńca trafia on do więzienia i odczekuje 30 minut.
- Jeńca można miłosiernie puścić wolno lub przeprowadzić na „ukamieniowanie” do sztabu gwardii.
Pod nadzorem gwardzistów przeprowadza się proces „ukamieniowania”. Ciało zmarłego gwardia sprzedaje zrozpaczonej rodzinie, dzieląc się prowizją z jego „oprawcami”. Jeniec ukamieniowany lub po opuszczeniu niewoli w statusie trupa podąża do swojej bazy macierzystej.
- Jeńców można odbić ze sztabu, respa wroga lub przed ukamionowaniem poprzez położenie ręki na ramieniu, jeniec nie może wcześniej sam podchodzić do wyzwolicieli, czeka na nich w miejscu osadzenia.
- W przypadku gdy „opiekun” jeńca podczas transportu do sztabu zostaje ranny lub zabity, jeniec może uciec, ale aby powrócić do walki musi go klepnąć zdrowy gracz ze swojej drużyny.
Medycy
- Sanitariusze posiadają po 5 opatrunków. Zużyte opatrunki mogą uzupełnić o pełnej godzinie w bazie. Nie może posiadać przy sobie więcej niż 5 opatrunków.
- Medyk może leczyć każdego. Swojego, wroga, gwardzistów, nawet siebie.
Wyjątki dla Gwardii
- Gwardziści nie biorą jeńców, gwardzistów nie bierze się do niewoli.
- Gwardziści to twardzi ludzie - można ich zranić dwa razy zanim zginą, po każdym trafieniu jest 3 minuty na założenie opatrunku przez medyka lub innego gwardzistę.
- Gwardziści mają po 2 medpaki, którymi mogą uleczyć innego gwardzistę. Medpak jest odzyskiwany w momencie wyjścia z respu po śmierci
- Resp Gwardii znajduje się w jej sztabie.
- Gwardziści mogą wrócić do walki o każdej pełnej, lub połówce godziny.
- Gwardziści nie mogą zostać wynajęci do ataku na Bank.
- Gwardziści są lojalni do końca swojego wynajmu. Nie zdradzają swojego chlebodawcy!
- Gwardziści po wynajęciu muszą zostać oznaczeni taśmą strony która ich wynajęła.
Zdobywanie funduszy
Zdobywanie funduszy może odbywać się na wiele sposobów
1.) Wykonanie głównych misji w scenariuszu
2) Przyjęcie indywidualnych zleceń od Sardiego stacjonującego w Hotelu. Szukasz mokrej roboty, niekonwencjonalnych zadań, „łatwego” zarobku? To miejsce w sam raz dla Ciebie!!!
3) Obrabowanie banku, w którym przechowywane są pieniądze. Bank może być ochraniany przez patrole gwardzistów, więc zdobycie pieniędzy w ten sposób na pewno nie będzie łatwym kawałkiem chleba.
4) Zranienie wrogiego gracza i w statusie jeńca przetransportowanie go do sztabu, respa, gdzie jeniec może być przeszukany (na żądanie sam oddaje całą posiadaną gotówkę)
5) Handel wydobytą lub przejętą ropą.
6) (Zdobycie sztabu wroga i przejęcie z "sejfu" pieniędzy zdobytych przez nieprzyjaciela. Każdy sztab będzie miał przydzieloną swoją flagę. Zabranie flagi nieprzyjaciela i przetransportowanie jej do swojego sztabu premiowane jest wysoką nagrodą pieniężną
7) Zarobione pieniądze posiadają żołnierze, lub są przechowywane w sztabie przez dowódcę sztabu lub dowódcę drużyny, który decyduje o ich przeznaczeniu. Dowódca może pozyskiwać brakujące fundusze pozbawiając całego lub części żołdu swoich żołnierzy.
8.)Udział gracza w grach hazardowych w hotelowym kasynie. Stawkę określa gracz.
9) „Ukamieniowanie” jeńca pod nadzorem gwardii. Za ciało zmarłego sowicie zapłaci zrozpaczona rodzina.
Każdemu żołnierzowi na początku rozgrywki zostanie przydzielony żołd w wysokości 100 eurosoft, dowódcy drużyn dostaną 200 eurosoft.
Każdy z dowódców otrzyma „cennik” usług Gwardii Kalifa i w ten sposób w odpowiednim dla siebie momencie może zdecydować się na określoną usługę. Pod warunkiem, że ma na to odpowiednie fundusze. Transakcja odbywa się wyłącznie między dowódcą sztabu lub dowódcą drużyn (w porozumieniu z dowódcą sztabu), a jakimkolwiek z gwardzistów, któremu przekazuje pieniądze za zakupioną usługę.
Nieuzasadniony atak na gwardzistę w rejonie murów miasta, powoduje naruszenie umowy o nieagresji z Kalifem i może powodować kontratak Gwardii przez określony czas (około 20 minut). Lepiej więc unikać konfrontacji z patrolami gwardzistów i nie narażać się na wyniszczającą walkę, którą może wykorzystać nieprzyjaciel. Patrole Gwardii – to spokojnie chodzący po mieście gwardziści unikających epicentrum walk, chyba że są one prowadzone na terenach obiektów bezpośrednio chronionych przez Gwardię. Aby nie prowokować gwardzistów do ataku najlepiej w mieście chodzić z bronią z przepasaną na plecach lub boku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
0L0
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 13:31, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Czy zeszłoroczna waluta będzie aktualna? bo mi zostało trochę grosza
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtass_nt
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: New Market
|
Wysłany: Nie 19:47, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
0L0 napisał: | Czy zeszłoroczna waluta będzie aktualna? bo mi zostało trochę grosza |
Może to śmieszne ale mi też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adams
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Teheran
|
Wysłany: Nie 22:19, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A zabierzcie ze sobą, ale... wojenna inflancja i dewaluacja potrafi być przeokrutna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia Nie 22:20, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
FRUTA
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wielbłąda
|
Wysłany: Śro 8:39, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Czy ranny który jest prowadzony na resa wroga może zdradzać pozycje wroga(który go prowadzi) jak zbliżają się do nich jego(jeńca) kompani, np: krzyczeć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARC
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Dromadera
|
Wysłany: Śro 20:37, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
FRUTA napisał: | Czy ranny który jest prowadzony na resa wroga może zdradzać pozycje wroga(który go prowadzi) jak zbliżają się do nich jego(jeńca) kompani, np: krzyczeć? |
Przyjmujemy, że wzięcie do niewoli, czyli zwykłe dotknięcie jest równoznaczne ze spętaniem, założeniem kajdanek. Jeśli uważasz, że wzywanie pomocy Ci pomoże, to próbuj, ale wtedy nie zdziw się, jeśli oprawcy zdecydują się naprawdę zakneblować Ci usta .
Panowie, bez rękoczynów, tu jak i w każdym innym momencie trzeba zachować zdrowy rozsądek. Jakiś krzyk owszem, ale jeśli porywacz nakaże zachować spokój, to dla własnego dobra - posłuchać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FRUTA
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wielbłąda
|
Wysłany: Śro 22:55, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
oki to chciałem wiedzieć... a jeśli oprawca będzie wielkim arabem, to nawet nie pisne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dexter
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 1-st S.O.C.
|
Wysłany: Czw 11:26, 26 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A może tak pomysleć o tym jak zwykły operator może bezpiecznie przejść do kasyna by przepuścić troszkę żołdu? W zeszłum roku było to wręcz nie możliwe. Od razu następował atak na delikwenta. Może tak podejście bez broni lub np z identyfikatorem w górze? Oczywiście gwardia może nie puścić czy złupić ale próbowac warto. Rozgrywka w Rosyjską Ruletkę po 22 przy świecach w kasynie nadługo zapadła mi w pamięć
...zwłaszcza że jako jeden przeżyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kicpa
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:21, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Należy przypomnieć że Gwardii nie można zabrać identyfikatora/wziąć do niewoli tak jak jest to ustalone w zasadach. Roku temu były takie próby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kornik
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:10, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kicpa napisał: | Należy przypomnieć że Gwardii nie można zabrać identyfikatora/wziąć do niewoli tak jak jest to ustalone w zasadach. Roku temu były takie próby. |
Próby.. hmm dobrze to określiłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mider
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:16, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W zeszłym roku były zasady niszczenia bazy z wyrzutni, które to zasady średnio zadziałały. Jak będzie w tym roku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Regin
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa T.
|
Wysłany: Pon 17:13, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zasady były dobre z tym, że strona atakująca i atakowana interpretowała je pod siebie przez co były sprzeczki. Wg. mnie wystarczy wyjaśnić sprawę dokładnie na odprawie i problemów nie będzie, jeśli w ogóle tym razem będzie taka możliwość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mider
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:58, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Nie nie, trzeba wyjaśnić przed imprezą. Na odprawie będzie za późno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:12, 30 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pytanie odnoście teamwork.
Czy jeżeli patrol ponosi jakieś straty i zabici wracają na respa, to czy osoby, żywe mogą tam pójść z nimi coby szybciej cały oddział odbudował swoją siłę ogniową niż o pełnej godzinie czy jej połówce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARC
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Dromadera
|
Wysłany: Pią 0:41, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Paul napisał: | Pytanie odnoście teamwork.
Czy jeżeli patrol ponosi jakieś straty i zabici wracają na respa, to czy osoby, żywe mogą tam pójść z nimi coby szybciej cały oddział odbudował swoją siłę ogniową niż o pełnej godzinie czy jej połówce? |
Jasne. Oddział jest w pełnej gotowości i sile bojowej, więc dostaje premię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|