Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARC
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Dromadera
|
Wysłany: Sob 23:21, 25 Lip 2009 Temat postu: Nowości - RPG7, Merkava, Zasady poruszania |
|
|
W tej edycji Basry mamy kilka nowości wartych omówienia.
Należy się zapoznać z zasadami ich działania i użycia.
Budynek sztabowy
Budynek sztabowy to namiot znajdujący się na terenie bazy i jest traktowany jako warowny bunkier. Nie da się go zniszczyć przez strzał z RPG-7. Do budynku nie wolno strzelać ani wrzucać granatów. Z namiotu nie można też prowadzić ognia. Jedynym sposobem zdobycia sztabu jest wejście zdrowego gracza strony przeciwnej do środka. Informuje on wtedy o zdobyciu bunkra i wszyscy, którzy znajdują się w środku zostają zabici lub wzięci do niewoli.
Ze zdobytego namiotu nic nie można wynosić – dotyczy to rzeczy osobistych jak i materiałów zlotowych.
W Sztabach nie wolno przechowywać rakiet, makiet, uranu, ropy ani innych przedmiotów związanych z celami misji, od tego jest magazyn.
Zasady poruszania się po mieście
Na terenie miasta obowiązuje przestrzegany przez Gwardzistów zakaz noszenia odbezpieczonej broni. Aby nie narazić się na ataki Gwardii, należy mieć wypięty magazynek z broni głównej i bocznej, schowany w ładownicy bądź w kieszeni. Karabiny wszelkiej maści powinny być noszone na plecach. Niedostosowanie się do tych zasad można spotkać się z otwarciem ognia ze strony gwardzistów. Gracze wkraczający na teren miasta powinni zachowywać się spokojnie, unikać napięć z gwardzistami i poddawać się ich kontrolom.
Otwarcie ognia lub nie przestrzeganie elementarnych zasad poruszania się po mieście spotka się ze zbrojnym odwetem Gwardii.
Zasady używania RPG-7
RPG-7 służy do wysadzania pojazdów oraz budynków. Rakietę należy wystrzelić w bezpiecznej odległości nad celem. Nie wolno strzelać bezpośrednio w budynki lub pojazdy.
- Pole rażenia rakiety to promień ok. 10 m. W przypadku nie zauważenia przez kierowcę pojazdu lub osoby znajdujące się w budynku wystrzelonej nad nimi rakiety należy po wcześniejszym oznakowaniu się czerwoną szmatą powiadomić o zestrzeleniu.
- Osoby znajdujące się w polu rażenia RPG giną na miejscu, nie można uleczyć takich ofiar, ani brać do niewoli.
- Eksplozja nad szybem naftowym lub okopem - cała obrona (znajdująca się w promieniu 10 metrów) zostaje zabita.
- Duże budynki, jak meczet czy bazary - giną osoby w zasięgu eksplozji, czyli stojące wzdłuż ściany, drzwi czy okien, w obszarze działania eksplozji.
- Namiot sztabowy w bazie traktowany jest jak warowny bunkier, nie można go wysadzić. Użytkowaniem RPG-7 zajmują się osoby, które przeszły wcześniej odpowiednie szkolenie z jego obsługi.
Zasady używania pojazdu (żuk z wieżyczką)
Czołg Merkava, wyposażony jest w wieżyczkę obrotową na której montowany jest karabin maszynowy M249. Operator wieżyczki montuje swój karabin we własnym zakresie. Oprócz operatora wieżyczki na tylną pakę pojazdu wchodzi maksymalnie 6 osobowy desant.
Pojazd prowadzi kierowca z grupy organizacyjnej zlotu. Maksymalna prędkość pojazdu to ok. 20-25 km/h. Pojazd można zniszczyć specjalnymi ładunkami na magnes (C4 i C5) doczepianymi do karoserii pojazdu lub strzałem nad pojazdem z RPG-7. Ładunkami na magnes oraz RPG-7 posługują się osoby które przeszły szkolenie z ich obsługi.
Pojazd trafiony z RPG-7 lub wysadzony ładunkiem uznaje się za zniszczony. Po zniszczeniu pojazd tylko z kierowcą wraca do macierzystej bazy na teren miasta.
Cała pozostała załoga i desant oznacza się czerwonymi szmatami, wysiada i kładzie w pobliżu miejsca trafienia jako ranni. Czekają na uleczenie lub śmierć i powrót na respa.
Operator wieżyczki trafiony opuszcza pojazd jako ranny i kładzie się w pobliżu miejsca trafienia, po uleczeniu (na zewnątrz pojazdu) może wrócić do wieżyczki. Może go zastąpić też inny zdrowy gracz. W gestii operatora pozostaje użyczenie M249 innej osobie.
Do wnętrza pojazdu nie wolno wrzucać granatów.
Czołg jest przypisany pierwotnie do sił gwardyjskich.
Pojazd można wynająć na max. 30 minut. W tym celu należy porozumieć się bezpośrednio z dowódcą Gwardii za pomocą telefonu komórkowego (numer posiada głównodowodzący) lub poprzez nawiązanie kontaktu z jakimkolwiek gwardzistą (najlepiej dowódcą grupy), który skontaktuje się z głównodowodzącym Gwardii i uzgodni z nim finansowe warunki wypożyczenia. W obiegu będą też specjalne karty płatnicze umożliwiające najem pojazdu. Czołg po wypożyczeniu udaje się do bazy strony wynajmującej gdzie po ewentualnym zamontowaniu M249 może zostać użyty w boju. Czas jest mierzony od momentu przyjazdu do bazy lub czynnego rozpoczęcia użytkowania pojazdu. Czołg posiada flagi informujące o jego aktualnej przynależności.
Flaga czarna: Gwardia
Flaga zielona: PO
Flaga brązowa: PIS
Flaga czerwona: pojazd zniszczony
Czołg pozbawiony operatora oraz desantu po 5 minutach powraca do miasta. Czołgu nie można przejąć (powiedzmy że kierowca wysadza samobójczo pojazd). Jedyną drogą posiadania czołgu jest jego najem. Po upływie 30 min pojazd wraca do bazy Gwardii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dexter
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 1-st S.O.C.
|
Wysłany: Nie 10:26, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
O proszę co za miłe niespodzianki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podrzyk_PL
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:47, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zaczynam się bać tej edycji Basry
Ja chcę RPG 7 !!! I 7 ludzi z PO w czołgu )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mider
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:06, 27 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja spowodować, żeby pocisk z wyrzutni wybuchł NAD celem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adams
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Teheran
|
Wysłany: Pon 11:27, 27 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mider
standardowo w takich przypadkach wystarczy, żeby wystrzelona rakieta z RPG przeleciała nad celem. Wtedy cel uznany zostanie za zniszczony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia Pon 11:29, 27 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mider
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:42, 28 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | - Eksplozja nad szybem naftowym lub okopem - cała obrona (znajdująca się w promieniu 10 metrów) zostaje zabita. |
To warto, żeby było precyzyjnie w regulaminie. W zeszłym roku był to problem stąd dmucham na zimne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:02, 30 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Do pojazdu można strzelać z broni o mniejszym kalibrze? (6mm:P )
Czy osoby przewożone autem mogą prowadzić ognień z auta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARC
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Dromadera
|
Wysłany: Pią 0:44, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Paul napisał: | Do pojazdu można strzelać z broni o mniejszym kalibrze? (6mm:P )
Czy osoby przewożone autem mogą prowadzić ognień z auta? |
Można, ale po co? Możecie tylko trafić obsługę wieżyczki. I do niej można strzelać. Z czołgu strzela tylko wieżyczka, żadnego walenia przez drzwi czy okna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:15, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki już wszystko wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|